Sie sind hier: ILRTechnologie- und Innovationsmanagement im AgribusinessPublikationen

Buchbeiträge

2017

Berg, S., Kircher, M., Preschitschek, N., Bröring, S., Schurr, U. (2017): Die Bioökonomie als Kreislauf und Verbundsystem, in: Pietzsch, J Bioökonomie für Einsteiger: 141-160, Springer Spektrum.

Bröring, S., Baum, C. M., Butkowski, O., Kircher, M. (2017): Kriterien für den Erfolg der Bioökonomie., in: In J. Pietszch (Ed.), Bioökonomie für Einsteiger: 161-177, Springer Spektrum.

Tiso, T., Thies, S., Müller, M., Tsvetanova, L., Carraresi, L., Bröring, S., Jaeger, K.-E., Blank, L. M. (2017): Rhamnolipids: Production, Performance, and Application, in Consequences of Microbial Interactions with Hydrocarbons, Oils, and Lipids: Production of Fuels and Chemicals (Edited by Sang Yup Lee): 1-37, Springer International Publishing, Link.

2016

Bröring, S., Andreae, F., Preschitschek, N. (2016): How does industry convergence affect suppliers and consumers? An analysis of the emerging sectors of functional foods and biopolymers, in: A Stakeholder Approach to Managing Food (Edited by Adam Lindgreen, Martin K. Hingley, Robert J. Angell, Juliet Memery): 27-42, Routledge, Link.

2015

Bröring, S. (2015): Nachhaltigkeitsorientierte Produktpolitik, in: Griese, K.-M. (Hrsg.) „Nachhaltigkeitsmarketing: Eine Fallstudienbasierte Einführung“: 213-244, Springer-Verlag, Wiesbaden, Link.

Bröring, S., Bornkessel, S. (2015): Bedeutung der Konsumentenverhaltensforschung, in: Griese, K.-M. (Hrsg.) „Nachhaltigkeitsmarketing: Eine Fallstudienbasierte Einführung“: 31-62, Springer-Verlag, Wiesbaden, Link.

2013

Bröring, S. (2013): The role of open innovation in the industry convergence between foods and drugs, in: Garcia Martinez, M. (Ed.) Open innovation in the food and beverage industry-Concepts and case studies: 39-62, Woodhead-Publishing, Link.

Bröring, S., Fortuin, F., Omta, O. (2013): Netchain orientation for successful innovation management in the agrifood sector, in: Briz, J, de Felipe, I (Eds): Methodology and performance of the food value chain: A multidisciplinary and international vision: 43-60, Editorial Agrícola Española, Madrid.

2011

Griese, K.-M., Bröring, S. (2011): Marketing – eine fallstudienbasierte Einführung, Gabler-Verlag, Wiesbaden.

2010

Bröring, S. (2010): Moving towards market orientation in agrifood chains - challenges for the feed industry, in: Lindgren, A. and Hingley, M. (Eds.) Market oriented? The metamorphosis of Food and Agricultural Production and Marketing: 53-68, Gower Publisher.

2009

Bröring, S. (2009): Industry Convergence - a major driver for future innovations?, in: von Stamm, B. and Trifilova, A. (Eds.) The future of innovation, John Wiley & Sons.

2007

Bröring, S. (2007): Die frühe Innovationsphase in Industriekonvergenz – Implikationen für das Innovationsmanagement, in: Herstatt/Verworn (Hrsg.) Das Management der frühen Innovationsphase: 317-338, Gabler.

2005

Bröring, S. (2005): The front end of innovation in converging industries – the case of nutraceuticals and functional foods, Deutscher Universitäts-Verlag, Wiesbaden.