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Nina Weingarten

Nina Weingarten

M.Sc. Health and Social Psychology
 


Department of Agricultural and Food market research
Nussallee 19
53115 Bonn
Tel. +49 (0)228 / 73-3580

E-Mail:

Research Interests

  • Sustainable food consumption
  • Persuasive communication
  • Implicit and explicit cognition
  • Experimental design

Involvement in scientific courses

  • Since SoSe 2018: Behavioral Economics
  • Since SoSe 2018: Advanced Methods of Market Research
  • Since WiSe 2018/19: Marketing in Theory and Practice
  • Since WiSe 2018/19: Seminar Marketing and Market Analysis

Awards

  • Best Presentation Award – 8th EAAE PhD Workshop, June 10-12 2019, Uppsala, Sweden
  • Education Award - Second best tutor of the Faculty of Psychology and Neuroscience, Maastricht University in the academic year 2015-2016

Publications

Contributions to scientific conferences

  • Weingarten, N.; Hartmann, M. (2019): Beyond Content: The Role of Message Design and Receivers’ Characteristics in Influencing Implicit and Explicit Acceptance of Conventional Pig Husbandry. Paper presented at the 8th EAAE PhD Workshop, June 10-12 2019, Uppsala, Sweden.

Supervised theses

  • Die Zuckersteuer als wirtschaftspolitisches Instrument – Eine theoretische Analyse und ihre Umsetzung in verschiedenen Ländern
  • Einfluss von Placementnudging auf das Lebensmittelkaufverhalten – eine Auswertung von fünf Feldversuchen
  • Beeinflussung des Fleischkonsums zur Reduzierung von Treibhausgasemissionen: Ein Vergleich der politischen Interventionen Fleischsteuer und Nudging.
  • Adipositas im Kindesalter - Verwendung von Nudges zur Förderung einer gesunden Lebensmittelauswahl bei Kindern
  • Nudging: Untersuchung der Verbraucherkazeptanz im Gesundheitsbereich anhand ausgewählter Faktoren
  • Nudging Healthy Beverage Choice with Health Prompts: An Experimental Study in a University Canteen
  • Light vs. Regular Products: Contrasting Explicit and Implicit Taste Expectations of Restrained and Non-Restrained Eaters
  • Consumers’ intention to reduce meat consumption – The effect of information provision

 

 

 

Last update:

19.05.2020