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Landwirtschaftliche Fakultät

Sie sind hier: ILRMarktforschungMitarbeiter Meyer

 

Kathrin Meyer

M.Sc. Markt- und Medienforschung
 

Doktorandin
Lehrstuhl für Marktforschung der Agrar- und Ernährungswirtschaft
Nussallee 19
53115 Bonn
Tel. 0228 73-2135

E-Mail:

Themenschwerpunkte der wissenschaftlichen Arbeit

  • Family Food Choice
  • Sustainability and Region of Origin information on food  products
  • Choice under conflict and decision strategies

Aktuelles Forschungsprojekt

Strength2Food: Sustainable food chains through public policies: the cases of the EU quality policy and of public sector food procurement. Link

 

Beteiligungen an Lehrveranstaltungen

SS 2018: Consumer oriented Communication in the Food Sector

Seit WS2017/2018: Methods of Empirical Research / Qualitative Methods

Betreute Abschlussarbeiten

Regionalität als Qualitätsmerkmal für die Beurteilung von Fleisch in Deutschland -Eine Literaturanalyse- 

Die Theorie der kognitiven Dissonanz beim Fleischkonsum 

Einflussfaktoren auf die Wahrnehmung und Kaufentscheidung von Lebensmitteln mit EU-Label zum Schutz regionaler Lebensmittel: Eine Literaturanalyse am Beispiel Käse

Veröffentlichungen

Konferenzbeiträge

Meyer, K., Simons, J. (2018) The Perception and Usage of Food Labels. The Role of Information about Standards and Heuristic Shortcuts - Insights from Ethnographical Fieldwork. Paper presented at the 164th EAAE Seminar “Preserving Ecosystem Services via Sustainable Agro-food Chains”, September 05.-07. 2018, Chania, Greece.  

Meyer, K., Simons, J. (2018)  The Complexity of Implementing a Sustainable Diet – An Ethnographical Field Study based on the Food Choice Process Model. Paper presented at the 164th EAAE Seminar “Preserving Ecosystem Services via Sustainable Agro-food Chains”, September 05.-07. 2018, Chania, Greece. 

 

 


Zuletzt geändert: 14.12.2018