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Dilani Janßen

geb. Saverimuthu
Dipl. oec. troph.

External PhD student
Department of Agricultural and Food Market Research
Nussallee 21
53115 Bonn, Germany

Email:

Research Interests

  • Sustainability in the food industry
  • Conscious/sustainable consumption (patterns)
  • Corporate Social Responsibility
  • Cause-related Marketing
  • Information Economics

 

Publications and presentations

Janßen, D. (2012): Umwelt-, Ressourcenschutz und Sozialverträglichkeit - oder zählt am Ende doch "nur" der Preis, Poster angenommen für die NTA5: „Vordenken – mitdenken – nachdenken Technikfolgenabschätzung im Dienst einer pluralisti-schen Politik‘, 29.-31.Oktober 2012, Bern, Schweiz.

Saverimuthu, D. and Langen, N.(2012): What role does information play to consumers in a Cause-related Marketing campaign? Selected paper presented at the Corporate Responsibility Research Conference (CRRC) ‘Beyond the limits – below potential’, September 12th-14th, 2012, Bordeaux, France.

Langen, N. und Saverimuthu, D.: Über die Auszeichnung der Spendenhöhe von Cause-related Marketing Kampagnen im Sammelband: „Gesellschaftliche Verantwortung von Unternehmen – Wege zu mehr Glaubwürdigkeit und Sichtbarkeit“ des Verbandes der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft in Kooperation mit der Kommission Wissenschaftstheorie und Ethik in der Wirtschaftswissenschaft; in Druck.

Saverimuthu, D. and Langen, N. (2011): Arriving at social and environmental sustainability: The role of information shaping consumers’ attitudes towards CrM. Paper presented at the 5th ICSCR Conference, Consumer 2011 ‘Consumer behaviour for a sustainable future’, July 18th - 20th, 2011, Bonn, Germany.

Langen, N. and Saverimuthu, D.(2011): Organic consumers’ favoured attributes of yoghurt – Me or the others? Paper presented at the 5th ICSCR Conference, Consumer 2011 ‘Consumer behaviour for a sustainable future’, July 18th - 20th, 2011, Bonn, Germany.
Saverimuthu, D. and Langen, N. (2011): The Carrotmob shopper: motivations and driving forces. Accepted poster for the 6th International Conference on Industrial Ecology, June 1st - 10th, 2011, Berkeley, California.

Saverimuthu, D. und Langen, N. (2011): Anforderungen an eine Cause-related Marketing Auszeichnung auf dem Produkt, präsentiert auf der Herbsttagung der Kommission Nachhaltigkeitsmanagement des Verbandes der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft in Kooperation mit der Kommission Wissenschaftstheorie und Ethik in der Wirtschaftswissenschaft zum Thema „Gesellschaftliche Verantwortung von Unternehmen - Wege zu mehr Glaubwürdigkeit und Sichtbarkeit“, 6.-8. Oktober 2011, Berlin.

Langen, N. und Saverimuthu, D. (2011): Cause-related Marketing - Greenwashing der Unternehmen oder eine Möglichkeit für Konsumenten schnell und einfach Gutes zu tun? präsentiert auf der Herbsttagung der Kommission Nachhaltigkeitsmanagement des Verbandes der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft in Kooperation mit der Kommission Wissenschaftstheorie und Ethik in der Wirtschaftswissenschaft zum Thema „Gesellschaftliche Verantwortung von Unternehmen – Wege zu mehr Glaubwürdigkeit und Sichtbarkeit“, 6.-8. Oktober 2011.

Langen, N.; Saverimuthu, D.; Grebitus, C.; Hartmann, M. (2010): Acceptance and critical success factors of Cause-related Marketing in Germany – evidence from a consumer survey. Paper presented at the Corporate Responsibility Research Conference 2010 ‘Sustainability Management in a Diverse World’, September 15th - 17th, 2010, Marseille, France.
 

 

 

 

 

 

 

Zuletzt geändert: 26.02.2016